Reklama produktowa dla sklepu internetowego

Reklama produktowa Google Ads to najlepszy sposób na wypromowanie oferty, którą masz w swoim sklepie internetowym. Dzięki niej możesz wyeksponować swoje produkty w wynikach wyszukiwania Google, dotrzeć do lepiej dobranej grupy potencjalnych klientów oraz zwiększyć ruch na stronie. Na czym polega kampania produktowa Google Ads? Jakie są jej koszty i na czym w ogóle polega? Odpowiedzi znajdziesz poniżej.

Na czym polega reklama kampania produktowa Google Ads?

Reklama produktowa Google Ads ma bardziej graficzną formę. W odróżnieniu od zwykłej tekstowej reklamy, reklama produktowa wyświetla zdjęcie, tytuł, cenę produktu, czy też nazwę sklepu. Dzięki temu użytkownik od razu może określić czy produkt odpowiada jego potrzebom i podjąć ewentualną decyzję.

Do rozpoczęcia kampanii produktowej Google Ads jest potrzebne konto Merchant Center. Tam należy przesłać dane o produktach, które chcesz promować. Następnie musisz utworzyć kampanię w Google Ads, która pobiera dane właśnie z konta Google Merchant, co pozwala na określenie sposobu i miejsca wyświetlenia reklam produktowych. 

Gdzie wyświetla się reklama produktowa Google Ads?

Kampanie produktowe Google Ads mogą wyświetlać się w trzech miejscach:

  • blok o nazwie Zakupy (zakładka jest widoczna jako pierwsza, wyświetla się nad wynikami wyszukiwania)

  • wyszukiwarka Google (obok wyników wyszukiwania i grafiki Google)

  • witryny partnerów w sieci wyszukiwania Google

Reklamy produktowe Google Ads oraz bezpłatne informacje o produktach mogą być wyświetlane jednocześnie z reklamami testowymi. Celem wyszukiwarki Google jest wyświetlenie użytkownikom jak największej gamy produktów, odpowiadających na ich zapytania, dlatego oferują sprzedawcom różne typy reklam i miejsca ich wyświetlania.

Jakie są koszty kampanii produktowej Google?

Opłaty za kampanię produktową Google Ads są naliczane za każde kliknięcie w Twoją reklamę. Płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w reklamę, która przenosi klienta do strony docelowej wyświetlającej Twoją ofertę. Dużą zaletą kampanii produktowej Google Ads jest to, że sam decydujesz ile chcesz płacić za kliknięcie CPC. Co ważne płacisz tylko minimalną kwotę, która jest potrzebna do przebicia innej reklamy, a często jest to stawka mniejsza od tej, którą ustalałeś.

Jakie są korzyści z reklamy produktowej Google Ads?

Promowanie swojej oferty w kampanii produktowej Google Ads to doskonały sposób na  rozwinięcie swojej działalności. Co zyskujesz dzięki takiej reklamie?

  • Lepiej dobranych potencjalnych klientów — umieszczając informacje o produktach bezpośrednio na reklamie, pomagasz klientom w podjęciu dobrej decyzji zakupowej, dociera ona do użytkowników, którzy faktycznie szukają produktów, które znajdują się w Twojej ofercie

  • większy zasięg — Google może wyświetlić kilka Twoich reklam produktowych na raz jednocześnie z reklamą tekstową

  • możliwość zaawansowanej analizy konkurencji

  • łatwe zarządzanie kampanią — Google Ads to system, który pozwala na szybkie i łatwe zarządzanie kampaniami oraz ich modyfikowanie

Więcej informacji o Google Ads znajdziesz na AdsAcademy.pl